Pubblicato nel 1983, “Synchronicity” è il quinto album dei Police: indubbiamente il maggior successo commerciale del gruppo, come confermò la successiva tournee all’insegna del tutto esaurito nelle arene più disparate del mondo (fra le quali lo Shea Stadium di New York). Purtroppo, si sarebbe trattato dell’ultimo album (e dell’ultima tournee) della band.
Come nel caso degli altri dischi dei Police, “Synchronicity” contiene alcuni “tappabuchi” scontati (ad esempio, l’inverosimile storia di dinosauri narrata in "Walking in your footsteps" e la quasi inascoltabile "Mother"); per il resto, si tratta di un album eccezionale. "Every breath you take" fu uno dei maggiori successi a 45 giri del 1983: un brano fin troppo inflazionato, forse. Ben più interessanti sono gli altri brani di punta dell’album: il rock “deciso” di "Synchronicity II", la più calma "Wrapped around your finger" e "King of pain." Completano la track list altri brani di ottima fattura quali "O my God," "Synchronicity I" (usata spesso come pezzo d’apertura dei concerti), "Tea in the Sahara" e "Miss Gradenko, originale composizione di Copeland.
“Synchronicity” è uno dei pochisismi album del 1983 in grado di fondere alla perfezione pop leggero, rock sofisticato e equilibrio compositivo sia nei testi che nelle musiche. Un classico del rock universale, un disco da ascoltare fuori di ogni dubbio.
Voto personale (insufficiente / sufficiente / buono / distinto / ottimo / eccellente): Ottimo.
Come nel caso degli altri dischi dei Police, “Synchronicity” contiene alcuni “tappabuchi” scontati (ad esempio, l’inverosimile storia di dinosauri narrata in "Walking in your footsteps" e la quasi inascoltabile "Mother"); per il resto, si tratta di un album eccezionale. "Every breath you take" fu uno dei maggiori successi a 45 giri del 1983: un brano fin troppo inflazionato, forse. Ben più interessanti sono gli altri brani di punta dell’album: il rock “deciso” di "Synchronicity II", la più calma "Wrapped around your finger" e "King of pain." Completano la track list altri brani di ottima fattura quali "O my God," "Synchronicity I" (usata spesso come pezzo d’apertura dei concerti), "Tea in the Sahara" e "Miss Gradenko, originale composizione di Copeland.
“Synchronicity” è uno dei pochisismi album del 1983 in grado di fondere alla perfezione pop leggero, rock sofisticato e equilibrio compositivo sia nei testi che nelle musiche. Un classico del rock universale, un disco da ascoltare fuori di ogni dubbio.
Voto personale (insufficiente / sufficiente / buono / distinto / ottimo / eccellente): Ottimo.
Although the Police's fifth release, 1983's “Synchronicity”, would be their most commercially successful and lead to a sold-out tour of enormodomes (including New York's Shea Stadium), it would turn out to be the trio's final album and tour.
Like all Police recordings, “Synchronicity” contains some obvious "fillers" (such as the silly dinosaur tale of "Walking in your footsteps" and the almost unlistenable "Mother"), but for the most part, it's exceptional. One of 1983's biggest singles, the haunting "Every breath you take" is an obvious highlight, as well as other hits - the cacophonous rocker "Synchronicity II" plus the far more temperate "Wrapped around your finger" and "King of Pain” Also included are the often-overlooked tracks "O my God," "Synchronicity I" (used as a concert opener on the ensuing tour), "Tea in the Sahara" and the Stewart Copeland’s original "Miss Gradenko”.
Few other albums from 1983 merged tasteful pop, sophistication, and expert songwriting as well as “Synchronicity” did, resulting in yet another all-time classic.
My personal mark (poor / pass / good / fairly good / very good / excellent): Very good.
Like all Police recordings, “Synchronicity” contains some obvious "fillers" (such as the silly dinosaur tale of "Walking in your footsteps" and the almost unlistenable "Mother"), but for the most part, it's exceptional. One of 1983's biggest singles, the haunting "Every breath you take" is an obvious highlight, as well as other hits - the cacophonous rocker "Synchronicity II" plus the far more temperate "Wrapped around your finger" and "King of Pain” Also included are the often-overlooked tracks "O my God," "Synchronicity I" (used as a concert opener on the ensuing tour), "Tea in the Sahara" and the Stewart Copeland’s original "Miss Gradenko”.
Few other albums from 1983 merged tasteful pop, sophistication, and expert songwriting as well as “Synchronicity” did, resulting in yet another all-time classic.
My personal mark (poor / pass / good / fairly good / very good / excellent): Very good.
POLICE (1983):
Sting - basso, voce, tastiere (bass, lead vocals, keyboards)
Andy Summers - chitarra, cori, voce in “Mother” (guitars, backing vocals, lead vocals on “Mother”)
Stewart Copeland - batteria e percussioni, cori (drums and percussions, backing vocals)
Andy Summers - chitarra, cori, voce in “Mother” (guitars, backing vocals, lead vocals on “Mother”)
Stewart Copeland - batteria e percussioni, cori (drums and percussions, backing vocals)
TRACK LIST:
1. Synchronicity I
2. Walking in your footsteps
3. O my God
4. Mother
5. Miss Gradenko
6. Synchronicity II
7. Every breath you take
8. King of pain
9. Wrapped around your finger
10. Tea in the Sahara
2. Walking in your footsteps
3. O my God
4. Mother
5. Miss Gradenko
6. Synchronicity II
7. Every breath you take
8. King of pain
9. Wrapped around your finger
10. Tea in the Sahara
SYNCHRONICITY (POLICE) - 36,1 MB
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